У вікні можна розміщувати різні об'єкти. Наприклад, для розміщення кнопки у вікні використаємо клас Button (з англ. кнопка).
Створимо конкретний об'єкт цього класу з іменем b. Можна використовувати будь яку назву змінної.
b1 = Button(root, text='Моя кнопочка!')
b1.pack()
В першому рядку ми створюємо змінну b1 класу Button(). В дужках вказано назву вікна, в якому вікні розміщена кнопка та властивість text (напис на кнопці). Наступний рядок дає команду показати текст на кнопці. Перед створенням кнопки потрібно створити вікно, в якому буде розташована кнопка і в кінці програми не забуваємо про команду root.mainloop(), щоб запустити саме вікно, в якому розміщена кнопка.
Методи класу Вutton:
pack()-показати
Властивості(атрибути) класу Вutton:
command - дія
text - текст на кнопці
width, height — ширина й довжина (у знакомісцях);
bg — колір фону
fg — колір тексту та ін.
Методи у Python записуються наступним чином:
Спочатку вказуємо змінну (об'єкт), до якої застосовуємо метод, далі вказуємо ім'я методу і дужки. А в дужках вказуємо параметри, якщо вони потрібні.
b1 = Button(root, text='Моя кнопочка!')
Приклад 1. Створити вікно з двома кнопками "Моя кнопочка", "Також моя".
from tkinter import *
root = Tk()
b1 = Button(root, text='Моя кнопочка!')
b1.pack()
b2 = Button(root, text='Також моя!')
b2.pack()
root.mainloop()
Приклад 2. Створити вікно з двома кнопками "Моя кнопочка", "Також моя". Розміри другої кнопки підігнати до розмірів першої і зробити її іншого кольору.
from tkinter import *
root = Tk()
b1 = Button(root, text='Моя кнопочка!',width=13)
b1.pack()
b2 = Button(root, text='Також моя!',width=13,bg='pink')
b2.pack()
root.mainloop()
Приклад 3. Запрограмуйте, щоб після клацання на кнопці "Натисни мене", виводилося слово Натиснув.
from tkinter import *
def magic():
print( 'Натиснув!')
root = Tk()
b1 = Button(root, text='Натисни мене!', command=magic)
b1.pack()
root.mainloop()
Бачимо, що слово виводиться в вікні програми. Якщо хочемо, щоб текст з'являвся у вікні, то створимо функцію в якій створюємо та показуємо напис Label з відповідним текстом.
def vv():
label1 = Label(root, text='Натиснув')
label1.pack()
root = Tk()
b1 = Button(root, text='Натисни мене!', command=vv)
b1.pack()
root.mainloop()
Завдання1. Створити вікно з назвою "Клікання", кнопкою "Моє ім'я" та написом "Вставити своє ім'я". Змініть колір вікна, кнопки,тексту на кнопці та напису на свій смак. Ширину кнопки зробіть рівною кількості букв в вашому імені (в мене 9).
Запрограмуйте, щоб при кліку по кнопці 1 з'являвся напис.
Запрограмуйте, щоб при кліку по кнопці 2 закривалося вікно програми.
Колір фону вікна або кнопки можна задати назвою або кодом в апострофах 'green'. Коди кольорів: steelblue, #eee, #555, #002240 , #dd0000, #ff4d4d, #FFFFFF, #7e7e7e, #02ff02, #ffb3b3, #fbfbfb, #ff8000, #c86464, #808000, #ff00ff, #5e5eff, #c2d1fa, #ffffff
Немає коментарів:
Дописати коментар