Модуль Tkinter

Перейдемо до створення своїх власних вікон програми. Для цього, потрібно підключити бібліотеку (модуль) tkinter

Tkinter (від англійського Tk interface) — це багатоплатформна подійно-орієнтована бібліотека(модуль) мови Python, що слугує для створення програм з графічним інтерфейсом.

Імпорт tkinter здійснюють таким самим чином, як і будь-якої іншої бібліотек:

import tkinter

from tkinter import * (будемо використовувати)

Віджет (widget, від англійського Window gadget) — елемент керування — стандартизований компонент графічного інтерфейсу, з яким взаємодіє користувач.

Далі ми створюємо вікно програми за допомогою класу tk. Назвемо вікно змінною root, хоча можемо називати якою хочемо змінною і кажемо, що вона належить до класу tk.

root = Tk()

Клас Tk — основний клас застосунку Tkinter. При створенні об'єкта цього класу буде завантажено інтерпретатор tk і створено основне вікно програми.

Наприкінці програми необхідно для нашого головного вікна root використати метод mainloop(), який говорить приблизно наступне: «ОК, я завершив роботу з настройки і тепер готовий до прийому та обробки подій». Його пишуть тільки вкінці програми, і він ніби дає вказівку виконати все, що написано вище, але вказівки після нього не будуть виконані.

root.mainloop()

Метод mainloop() забезпечує постійну роботу головного вікна і його об'єктів до моменту, коли воно буде закрито.

Якщо портібно завершити обробку подій, то використовують метод quit().

Мінімальна програма створення головного вікна tkinter буде виглядати так:

from tkinter import *

root = Tk ()

root.mainloop()

Якщо потрібно створити одночасно кілька вікон,що відкриваються одне після одного, то створюємо кілька змінних класу tk (викликаємо кілька разів модуль tk), але метод mainloop() пишемо вкінці останнього вікна, яке має з'явитися.


Методи tkinter:

config() - вигляд вікна

title () - назва(заголовок) вікна

mainloop() - запуск на виконання

quit()- завершення виконання

destroy()- видалення віджетів і вихід з з mainloop


Методи у Python записуються наступним чином:

Спочатку вказуємо змінну(об'єкт), до якої застосовуємо метод, далі вказуємо ім'я методу і дужки. А в дужках вказуємо параметри.

root.config(bg="steelblue", relief=RAISED, bd=10)

root.title("My title")

root.mainloop()

Найпростіше вікно програми нам нагадує модуль turtle. Тільки тут немає черепашки, що буде повзати по полі. Ми можемо побачити, що по замовчуванню розмір і колір створеного вікна є стандартним. Але як змінити розміри і колір цього вікна? За допомогою методу config().

root.config(background='steelblue', relief=RAISED, borderwidth=10)

Властивості (параметри) методу config().

height, width - розміри вікна

background або bg - колір фону вікна

relief - вид рамки вікна.

Може приймати значення:

FLAT (плоска рамка),

UNKEN (увігнута рамка),

RAISED (опукла рамка),

GROOV (у вигляді жолобу),

RIDGE (у вигляді хребта) .

borderwidth або bd - ширина рамки.

Колір фону вікна можна задати назвою або кодом. Наприклад, steelblue, #eee, #555, #002240, #dd0000, #ff4d4d, #FFFFFF, #7e7e7e, #02ff02, #ffb3b3, #fbfbfb, #ff8000, #c86464, #808000, #ff00ff, #5e5eff, #c2d1fa, #ffffff

Зверніть увагу, що коли розміри вікна явно не задані, вікно стискується до розмірів об'єктів, що на йому розташовані. Тобто , щоб збільшити (зменшити) вікно, потрібно задати його ширину і довжину в пікселях.


Немає коментарів:

Дописати коментар